Veel gestelde vragen

U heeft uw auto al eerder besteld bij de leasemaatschappij, maar ontvangt nu pas een bevestiging van de fabriek. Dat klopt. Tussen uw aanvraag en de daadwerkelijke bestelling bij de fabrikant zit soms wat tijd. Dit komt doordat de leasemaatschappij de bestelling eerst intern verwerkt voordat deze definitief doorgezet wordt.

Zodra wij de bestelling hebben ontvangen, krijgt u een indicatie van de verwachte afleverweek. Dit is een schatting en kan tussentijds nog wijzigen. Wij houden u hiervan op de hoogte via uw persoonlijke omgeving.

De daadwerkelijke productiedatum hangt af van verschillende factoren, zoals de beschikbaarheid van onderdelen, personeel, grondstoffen en chips. Als er iets verandert in de planning van de fabriek, kan dit invloed hebben op de levertermijn.

Wanneer uw auto definitief ingepland is, betekent dit dat de fabriek uw voertuig officieel in de productieplanning heeft opgenomen. De verwachte afleverweek wordt dan een stuk betrouwbaarder.

Uw auto is al deels geproduceerd, maar wacht nog op een paar essentiële onderdelen voordat het productieproces volledig kan worden afgerond.

Zodra uw auto volledig geproduceerd is, wordt deze klaargezet voor transport. Dat kan per boot of trein zijn – afhankelijk van het land van herkomst. De exacte locatie tijdens transport is niet zichtbaar, maar zodra uw auto ingepland is voor verzending, verloopt het transport doorgaans volgens plan. Daarna volgt nog vervoer van de Nederlandse compound naar de dealer.

Nog heel even geduld! Zodra de auto bij de dealer staat, wordt hij eerst rijklaar gemaakt. Denk hierbij aan de 0-beurt, het reinigen, tanken en de montage van eventueel bestelde accessoires of banden. Daarna nemen we contact met u op voor het plannen van de aflevering.

Zodra bekend is wanneer uw auto helemaal klaarstaat voor aflevering, nemen wij contact met u op om een afspraak in te plannen. Dit gebeurt telefonisch of per e-mail via een persoonlijke planningslink.